Linksgrünversiffter Futurist der auf die NWO hofft, dass wir endlich die Vereinten Staaten der Erde bekommen.
Es ist wundervoll euch alle hier wiederzusehen 💚👍😊😃
Bisher wurden 87/91/94/45 Proben aus Kalenderwoche 42/43/44/45 sequenziert.
Dominant mit 78/78/64/58% sind weiter die XFG-Sublinien, darunter XFG.3* mit 22/22/17/18%
Daneben hält sich noch PQ*+NB.1.8.1 mit 17/15/27/20%.
Neu ist BA.3.2.2 mit 0/2/5/11% Anteil.
Here’s a forecast from a wastewater perspective (because sh*t don’t lie)
1/
Here’s a forecast from a wastewater perspective (because sh*t don’t lie)
1/
„In den meisten Epochen der Menschheitsgeschichte bedeutete Krankheit eine Infektion mit einem Mikroorganismus. Virus-, Bakterien-, Pilz- oder Parasiteninfektionen waren der Hauptgrund, warum …
„In den meisten Epochen der Menschheitsgeschichte bedeutete Krankheit eine Infektion mit einem Mikroorganismus. Virus-, Bakterien-, Pilz- oder Parasiteninfektionen waren der Hauptgrund, warum …
R_Berichte (FT-korr)=1,06
R_Meldungen (adj.)=1,02
R_Hospitalisierung: 1,03
R_ITS-Belegung: 1,01
Inkl. DZF↘️90‼️:
Fälle (7T-M, adj.): 87.000
Inzidenz: 730 (690)
Verdopplungszeit: --
Infiziert: 1 von ~100
R_Berichte (FT-korr)=1,06
R_Meldungen (adj.)=1,02
R_Hospitalisierung: 1,03
R_ITS-Belegung: 1,01
Inkl. DZF↘️90‼️:
Fälle (7T-M, adj.): 87.000
Inzidenz: 730 (690)
Verdopplungszeit: --
Infiziert: 1 von ~100
The only known community transmission is in South Africa and Australia, with just sporadic samples elsewhere, presumably from travellers.
#SARSCoV2 #COVID19 #SouthAfrica #Australia #BA_3_2
🧵
The only known community transmission is in South Africa and Australia, with just sporadic samples elsewhere, presumably from travellers.
#SARSCoV2 #COVID19 #SouthAfrica #Australia #BA_3_2
🧵
R_Berichte (FT-korr) ↘️0,97
R_Meldungen (adjustiert) ↘️0,90
R_Hospitalisierung: 1,20
R_ITS-Belegung: 1,10
Inkl. DZF 105:
Fälle (7T-M, korr): 96.000
Inzidenz: 805 (852)
Verdopplungszeit: --
Infiziert: 1 von ~87
R_Berichte (FT-korr) ↘️0,97
R_Meldungen (adjustiert) ↘️0,90
R_Hospitalisierung: 1,20
R_ITS-Belegung: 1,10
Inkl. DZF 105:
Fälle (7T-M, korr): 96.000
Inzidenz: 805 (852)
Verdopplungszeit: --
Infiziert: 1 von ~87
One of the two QT repeats appears to have been deleted. I've never seen anything like this before. BA.3.2 is a different beast.
One of the two QT repeats appears to have been deleted. I've never seen anything like this before. BA.3.2 is a different beast.
R_Berichte (FT-korr) 1,23
R_Meldungen (adj, ohne FT-Korr.) 1,24
R_Hospitalisierung: 1,25
Inkl. DZF ↘️105:
Fälle (7T-M, korr): 111.000
Inzidenz: 930 (660)
Verdopplungszeit: ~14 Tage
Infiziert: 1 von ~75‼️
R_Berichte (FT-korr) 1,23
R_Meldungen (adj, ohne FT-Korr.) 1,24
R_Hospitalisierung: 1,25
Inkl. DZF ↘️105:
Fälle (7T-M, korr): 111.000
Inzidenz: 930 (660)
Verdopplungszeit: ~14 Tage
Infiziert: 1 von ~75‼️
Daten vom 8.10. (1.10.) nach Datenstand 14.10. nicht normalisiert [normalisiert]:
AMELAG : 76,0 (52,5) [76,4 (60,9)]
LOESS: 67,2 (59,2) [5W-Mittel: 65,5 (56,0)]
R_LOESS: 1,07 (1,07)
[R_5WM: 1,09 (1,07)]
Daten vom 8.10. (1.10.) nach Datenstand 14.10. nicht normalisiert [normalisiert]:
AMELAG : 76,0 (52,5) [76,4 (60,9)]
LOESS: 67,2 (59,2) [5W-Mittel: 65,5 (56,0)]
R_LOESS: 1,07 (1,07)
[R_5WM: 1,09 (1,07)]
But this new one has 3 spike mutations & looks quite interesting. 1/6
But this new one has 3 spike mutations & looks quite interesting. 1/6
“We may be witnessing the emergence of a population-level acquired immune deficiency — not sexually transmitted, but airborne.”
That line isn’t from a tweet. It’s from a peer-reviewed paper in AJPM Focus (2025).
“We may be witnessing the emergence of a population-level acquired immune deficiency — not sexually transmitted, but airborne.”
That line isn’t from a tweet. It’s from a peer-reviewed paper in AJPM Focus (2025).
bsky.app/profile/rv-e...
Es folgen die Daten im Wochenvergleich (Datenstand 12.10.) - ohne Gewähr für die Richtigkeit.
Daten vom 1.10. (24.9.) nach Datenstand 7.10. nicht normalisiert [normalisiert]:
AMELAG : 49,9 (42,4) [42,8 (46,8)]
LOESS: 50,3 (46,8) [5W-Mittel: 44,2 (44,2)]
R_LOESS: 1,04 (1,04)
[R_5WM: 1,00 (1,02)]
bsky.app/profile/rv-e...
Es folgen die Daten im Wochenvergleich (Datenstand 12.10.) - ohne Gewähr für die Richtigkeit.
While the frequencies of this variant are still quite low, it’s ongoing spread (likely to many thousands of infections by now) gives it every opportunity to acquire the mutations it needs to succeed.
#COVID19 #Australia
🧵
While the frequencies of this variant are still quite low, it’s ongoing spread (likely to many thousands of infections by now) gives it every opportunity to acquire the mutations it needs to succeed.
#COVID19 #Australia
🧵
Wer sich in diesem Jahr noch nicht hat impfen lassen, sollte das jetzt so bald wie möglich nachholen.
Deshalb ausnahmsweise eine Bitte:
Bitte teilt diese Information‼️
R_Berichte (FT-korr) 1,15
R_Meldungen (adj, ohne FT-Korr.) 1,17
R_Hospitalisierung: 1,17
Inkl. DZF ↘️105‼️:
Fälle (7T-M, korr): 84.000
Inzidenz: 700 (540)
Verdopplungszeit: 18-20 Tage
Infiziert: 1 von ~100
Wer sich in diesem Jahr noch nicht hat impfen lassen, sollte das jetzt so bald wie möglich nachholen.
Deshalb ausnahmsweise eine Bitte:
Bitte teilt diese Information‼️
We have seen it grow in Queensland and New Zealand as well, but it has hardly been seen outside of Oceania.
Will it stay there mostly, like XBC eg. did, or will it conquer the world?
R_Berichte (korr): ↗️1,13
R_Meldungen (adj): ↗️1,12
R_Hospitalisierung: 1,09
Inkl. DZF 156 [bzw. 127]:
Fälle (7T-M): 73.000 [59.000]
Inzidenz: 610 [495] (500 [405])
Verdopplungszeit: ~24 Tage
Infiziert: 1 von ~115 [~140]
R_Berichte (korr): ↗️1,13
R_Meldungen (adj): ↗️1,12
R_Hospitalisierung: 1,09
Inkl. DZF 156 [bzw. 127]:
Fälle (7T-M): 73.000 [59.000]
Inzidenz: 610 [495] (500 [405])
Verdopplungszeit: ~24 Tage
Infiziert: 1 von ~115 [~140]
While XFZ is a very interesting XFC.3/PG.3 a mix of two secondary lineages that got an interesting spike.
it would be interesting to see which one will do better
While XFZ is a very interesting XFC.3/PG.3 a mix of two secondary lineages that got an interesting spike.
it would be interesting to see which one will do better
Monatstrend: ↗️(~75%‼️)
Inzidenz:
-Fälle (DZF=180): ~300, R~1,10
-Abwasser: 200-290⁉️
-Grippeweb: ~100
Hospit (14TM): ↗️50, R=1,18‼️
ITS_Belegung (7TM): ↗️27, R=1,03
... Erstaufn. (14TM): ↘️3,7, R=1,03
Infiziert: 1 von ~230
weitere Daten siehe ALT!
Monatstrend: ↗️(~75%‼️)
Inzidenz:
-Fälle (DZF=180): ~300, R~1,10
-Abwasser: 200-290⁉️
-Grippeweb: ~100
Hospit (14TM): ↗️50, R=1,18‼️
ITS_Belegung (7TM): ↗️27, R=1,03
... Erstaufn. (14TM): ↘️3,7, R=1,03
Infiziert: 1 von ~230
weitere Daten siehe ALT!
The number of private spike muts in this BA.3.2 & the recent BQ.1.1.1 from Canada (which has also transmitted at least once) that are identical (yellow) or at the same site (aqua) is astonishing. 1/5
The number of private spike muts in this BA.3.2 & the recent BQ.1.1.1 from Canada (which has also transmitted at least once) that are identical (yellow) or at the same site (aqua) is astonishing. 1/5
Reminder: BA.3.2 is a saltation variant resulting from a ~3-year chronic infection. It is very different from and more immune-evasive than all other current variants. 1/4
Reminder: BA.3.2 is a saltation variant resulting from a ~3-year chronic infection. It is very different from and more immune-evasive than all other current variants. 1/4
XFT spike is 22N 31P 186L 190S 346T 445R 456L 493E 679R 1086R 1104L 1201K
XFU spike is 22N 31P 182R 190S 346T 441R 445P 456L 493E 1104L
XFV is a a copy paste of XFG.3.3 (680F)
XFG.23.1 & XFG.18.1 have S:L335F
PQ.4.1 has 572I and 679N (rev)
XFG.5.1 with Orf1a:T2093I
XFT spike is 22N 31P 186L 190S 346T 445R 456L 493E 679R 1086R 1104L 1201K
XFU spike is 22N 31P 182R 190S 346T 441R 445P 456L 493E 1104L
XFV is a a copy paste of XFG.3.3 (680F)
XFG.23.1 & XFG.18.1 have S:L335F
PQ.4.1 has 572I and 679N (rev)
XFG.5.1 with Orf1a:T2093I
I'm curious about the very small number of exceptions to this—non-RBD mutations that increase Ab evasion & ACE2 binding. For RBD muts, this is readily explainable. Any ideas how non-RBD mutations might achieve this?
Three in particular interest me: T22N, L629V, & A852K. 1/7
I'm curious about the very small number of exceptions to this—non-RBD mutations that increase Ab evasion & ACE2 binding. For RBD muts, this is readily explainable. Any ideas how non-RBD mutations might achieve this?
Three in particular interest me: T22N, L629V, & A852K. 1/7